مسیرهای دوچرخه سواری در اصفهان استاندارد شده است


ایسنا/ اصفهان دوچرخه از قدیم الایام وسیله ای برای حمل و نقل در اصفهان بوده است و هنوز هم اهالی شهر به دوچرخه توجه ویژه ای دارند تا جایی که یکی از عناصر شهر دوچرخه سوار قدیمی است که در یکی از شلوغ ترین نقاط شهر یعنی پل فلزی قرار دارد. .

در گذشته که تردد وسایل نقلیه موتوری در شهر اصفهان کمتر مرسوم بود، دوچرخه سواری رواج زیادی داشت، اما اکنون که تقریباً هر شهروندی ماشین دارد، دوچرخه سواری کمتر و کمتر شده است و مدیران و مسئولان شهری باید به فکر شرایط دوچرخه سواری باشند. ” “هم شهروند و هم هوا خوش آمدید!”

تردد بالای خودروها در شهر یکی از دلایل افزایش شاخص های آلودگی هوا در اصفهان است. اما فراهم کردن شرایط مناسب برای دوچرخه سواران می تواند شهروندان در گروه های سنی مختلف را ترغیب به استفاده از دوچرخه و در نتیجه بهبود کیفیت هوای اصفهان کند.

با این حال، جایگزینی دوچرخه با خودرو علاوه بر بهبود کیفیت هوا، می تواند سلامت شهروندان را بهبود بخشد. بر این اساس توجه به ایجاد مکان استاندارد برای تردد دوچرخه در کلانشهر اصفهان حیاتی به نظر می رسد.

پیش از این مدیریت شهری اصفهان در چند مرحله سعی در ایجاد ایستگاه‌های مناسب برای تردد دوچرخه در شهر اصفهان داشت، اما اکنون به نظر می‌رسد این طرح‌های چند مرحله‌ای ناقص بوده و یا با مشکلاتی مواجه است که نیاز به بازنگری دارد.

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون اطلاعات و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان وی در این خصوص به ایسنا گفت: در دوره پنجم تصمیم شورای شهر و شهرداری ایجاد خط کشی برای تردد دوچرخه در اکثر خیابان های شهر بود که هزینه قابل توجهی در این زمینه صرف شد. در حالی که بسیاری از این معابر فاقد استانداردهای لازم برای دوچرخه سواری هستند.» و اعتراضات مردمی در این راستا به شهرداری رسید.

وی ادامه داد: با تغییر مدیریت و تشکیل جلسات کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت، مقرر شد تمامی مسیرهای دوچرخه سواری بررسی و مسیرهای غیراستاندارد استاندارد شوند و در صورت عدم استانداردسازی مسیر و یا اعتراض ساکنان و خیابان ها، حذف شود. به طور کامل.

فلاح با بیان اینکه جزییات این طرح باید توسط شهرداری منطقه بررسی و ساخته شود، افزود: اگر مطابق استاندارد پاساژ باشد هزینه زیادی برای شهرداری نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون اطلاعات و حمل و نقل شورای شهر اصفهان: عرض نامناسب مسیرهای دوچرخه سواری، آسفالت بد و مصالح نادرست وی به مشکلات مسیرهای غیراستاندارد اشاره کرد و افزود: برخی از این معابر تبدیل به مغازه، پارکینگ موتورسیکلت و خودرو شده است که باید برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شود.

او گفت: «این مورد انتظار است. استانداردسازی مسیرهای دوچرخه سواری باید شهروندان را به استفاده از دوچرخه ترغیب کند و با ایجاد بسترهای مناسب، شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه تمیز علاقه مند شوند و آلودگی هوا به میزان قابل توجهی کاهش یابد..

در این سال‌ها که دغدغه پاکیزگی هوا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه جهانی است، هر شهروندی با استفاده از دوچرخه، حمل‌ونقل عمومی و پیاده‌روی نقش بسزایی در بهبود شرایط اقلیمی شهر خود دارد.

گفتنی است در سال های اخیر حرکت های مردمی زیادی در اصفهان انجام شده است که همگی با هدف کمک به مسئولان شهری برای کنترل بار ترافیکی و آلودگی هوا صورت گرفته است. صحنه هایی مانند «سه شنبه های بدون خودرو» و «دوچرخه خود را بگیرید».

انتهای پیام


soreces

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

«پیاده رو غذا» کرمانشاه ناقص کاوش است/ به سرمایه گذار هشدار می دهیم

ایسنا/ کرمانشاه شهردار کرمانشاه گفت: پروژه پیاده راه مواد غذایی کرمانشاه به صورت ناقص مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.