ناهمگونی شهری در ساوه نسبت به سایر شهرهای کشور حادتر است


ایسنا/ مرکز دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: اجرای نماهای ناهماهنگ با معماری متفاوت این روزها در نقاط مختلف کشور یکی از چالش برانگیزترین اتفاقات در حوزه ساخت و ساز است که به سیمای شهرها آسیب وارد کرده است و این امر وخیم ترین وضعیت در ساوه است.

احسان متولیان در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساوه با بیان اینکه نمای ساختمان ها به عنوان معرف هویت و فرهنگ هر شهر شناخته می شود، افزود: چهره های نامنظم و ناهمگون شهرها به ویژه در ساوه.

وی ادامه داد: در بازدید از شهر ساوه دیدیم که نمای هر ساختمان از مصالح مخصوص به خود (آجر در موارد غیر چسبیده، عمدتاً سنگ در رنگ های مختلف، سیمان تگری به اشکال مختلف و…) در ارتفاعات مختلف ساخته شده است. دارای (از یک طبقه تا برج های بلند) هر کدام با حجم های خاص، از نماهای مسطح بدون برجستگی و فرورفتگی گرفته تا بالکن های متعددی که گاه در پیاده رو و خیابان هستند.

متولیان افزود: اجرای نماهای ناهماهنگ با معماری های مختلف این روزها در نقاط مختلف کشور یکی از چالش برانگیزترین اتفاقات در عرصه ساخت و ساز است که به سیمای شهرها آسیب وارد کرده و این وضعیت در ساوه حادتر است. .

وی افزود: همچنین ساخت آسمان خراش در معابر باریک و ساخت آپارتمان های چند طبقه در کوچه های باریک بدون در نظر گرفتن توسعه شهری و توانمندی های منطقه مشکلاتی از جمله افزایش را برای ساکنان این شهر به وجود آورده است. در بار ترافیکی، کمبود سرانه فضای سبز، آلودگی هوا. مشکل پارک خودروها و فشار جمعیت باعث کاهش کیفیت زندگی شهری ساکنان این محله ها شده است.

تصریح کرد: شهر ساوه به دلیل نبود محوطه سازی شهری می تواند به جای آسمان خراش ها به سمت توسعه افقی حرکت کند و اکنون نیازمند استفاده از نظر کارشناسان مجرب برای ساماندهی چهره ناهمگون شهر است.

به گزارش ایسنا، شهردار ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه هنگام خروج یک شهروند از منزل اولین موضوعی که در بحث خدمات شهری با آن مواجه می شود، بحث پسماند و حمل و نقل عمومی است، گفت: متاسفانه اکنون خدمات حمل و نقل حمل و نقل عمومی در ساوه قابل قبول نیست زیرا یک شهروند باید نیم ساعت در ایستگاه اتوبوس منتظر بماند تا با خوش بینی از سرویس اتوبوس استفاده کند.

امیررضا یوسفیان ادامه داد: خصوصی سازی ناوگان اتوبوسرانی در گذشته اقدامی بسیار نسنجیده بود و عدم کمک دولت در پی اجرای این طرح باعث رکود ناوگان عمومی اتوبوسرانی در بسیاری از شهرها از جمله ساوه شده است. ”

وی افزود: در حال حاضر 54 دستگاه اتوبوس در 20 خط به شهروندان ساوه خدمات رسانی می کنند که از این تعداد 50 دستگاه دیگر برای شهر مورد نیاز است و در حال حاضر به دلیل شرایط تاج و عدم فعالیت مدارس این کمبود کمتر احساس می شود.

وی با بیان اینکه بدون حمایت دولت شهرهایی مانند ساوه وارد بحث تامین اتوبوس می شوند، افزود: کمبودهایی دارد و مشکلات زیادی دارد.

شهردار ساوه گفت: در حال حاضر مدیریت شهر ساوه به دلیل نبود امکانات و تجهیزات لازم در برابر بحران و تاب آوری در برابر بحران کم است و امیدواریم امروز با حضور دکتر متولیان فرصتی برای حل مشکلات مناسب در شهرستان فراهم کند.» برای فکر کردن.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه همچنین گفت: ساوه به عنوان دومین شهر استان مرکزی با پتانسیل های بالا اعم از صنعت و کشاورزی دارای قابلیت های فراوانی است که با کمک هر یک می توان از این قابلیت ها برای توسعه ساوه استفاده کرد.

احمد حاجومینی ادامه داد: در ساوه بر خلاف سایر نقاط کشور با رشد جمعیت بالایی مواجه هستیم و این مهاجرت و رشد جمعیت باعث افزایش حجم کار مدیریت شهری و مطالبات مردم شهرداری و کمبود اعتبارات لازم شده است. مدیریت شهری در ارائه خدمات به مردم». با مشکلاتی مواجه شد.

وی به اجرای قانون تلفیق مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: با اجرای این قانون، شهرستان ساوه متحمل زیان بیشتری در بین شهرهای کشور شده است، به طوری که از ابتدای سال جاری ساوه حدود 750 میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرده است.» تنها 130 میلیارد سهام شهرداری ساوه در استان واریز شد و این ضایع شدن حقوق مردم این شهر است.

حاج امینی کاهش نصاب قولنامه زمین را یکی از نیازهای اساسی شهرستان دانست و افزود: شرایط ویژه شهرهای مهاجرپذیری مانند ساوه در قانون به خوبی رعایت نشده است زیرا ساوه به دلیل طبقه کارگر و درآمد کم، دارای قدرت خرید زمین های دارای گواهی قانونی با قیمت های بالا اما خیر و اکنون بسیاری از این اقشار ضعیف و زحمتکش تمام پس انداز خود را صرف خرید زمین های اجاره ای کم حجم کرده اند و ساخت آن با مشکلات قانونی مواجه است. امیدواریم این جلسه با استفاده از راهکارهای اعضای مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران فرصت مناسبی برای رفع برخی از مشکلات اساسی شهر باشد.

در ادامه این جلسه مشکلات مختلفی در حوزه حمل و نقل، ارزش افزوده، سرمایه گذاری، تجهیز، کاهش نصاب چارترها و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام


soreces

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

قدردانی بلینکن از قطر برای “نقش سازنده” آن در دیپلماسی با ایران

وزارت امور خارجه از نقش همتای قطری خود در دیپلماسی دوحه آمریکا با ایران قدردانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.