کمپرسور سمی هرمتیک سیلندر پیستونی چیست؟

کمپرسور سمی هرمتیک سیلندر پیستونی چیست؟
کمپرسور سیلندر پیستونی

از هوای فشردهی تولید شده توسط کمپرسور باد پیستونی، در تنظیمات متنوعی مانند غواصی، دندانپزشکی و جراحی دندان، کارگاههای اتومبیل سازی و کشاورزی نیز استفاده میشود. ساختار و پیکربندی این کمپرسورها مشابه موتور اتومبیل است. سعی نمایید کمپرسور را در محیطی قرار دهید که تراز باشد،زیرا در مدل های روغنی اگر کمپرسور به صورت صاف قرار نگیرد احتمال جمع شدن روغن در یک گوشه موتور زیاد میشود که باز هم باعث خرابی دستگاه خواهد شد.برای برق دستگاه بهترین راهکار استفاده از سیم برق مستقیم میباشد که از کنتر به کمپرسور وصل میشود.دلیل این موضوع این است که کمپرسور های باد در ابتدای روشن شدن ،آمپر اویه زیادی دارند که به صورت لحطه ای میباشد.اگر در مسیر برق دستگاه،مصرف کننده دیگری هم باشد احتمال اینکه فیوز کنتر عمل کند و برق قطع شود بسیار زیاد خواهد بود. حرارت کافی که از خنک کننده (مبرد) به بیرون کشیده شده و تحت فشار بالا قرار گرفته است، تبدیل به هوای سرد شده و در کویل های اواپراتور در اتاق جریان می کمپرسور سیلندر پیستونی یابد.

کمپرسور سیلندر پیستونی

لذا مقدار سوپرهیت بایستی در این نوع کمپرسور بالا در نظر گرفته شود که سبب افزایش دما و آمپراژ مصرفی می گردد. در صنعت نفت و گاز که در آن سیال وارد می شود و فشار آن را در خروجی بالا می برند با توجه به نیاز مورد نظر . در سيستم روغن کاري به طريق پاشش کارتر تا نيمه هاي ياطاقان اصلي پر از روغن مي شود و زماني که ميل لنگ مي چرخد ته شاتون ( قسمت خميده ( وارد روغن شده و با گردش ميل لنگ روغن را به قسمت انتهاي سيلندر و پيستون مي پاشد.گاهي قسمت انتهاي شاتون در اتصال به ميل لنگ داراي محفظه اي است که در ورود به روغن پر شده و وارد ياطاقان مي شود. گاز مبرد که تا فشار میانی متراکم شده قبل از اینکه وارد سیلندرهای HP شود باید خنک کاری شود. یک کمپرسور مارپیچی یا کویلی شکل که مانند یک پمپ وکیوم عمل می کند، دارای دو کویل است که یکی ثابت و دیگری حرکات چرخشی یا گردشی دارد و به دلیل حرکات کویل دوم، کمپرسور فشار گاز را کاهش می دهد و با این کار خنک کننده ( مبرد ) را متراکم می کند؛ به عبارت دیگر این کمپرسور مقادیر زیاد گاز را فشرده کرده و به گاز پر فشار تبدیل می کند.

در همه ی مکان ها، چه مسکونی چه تجاری یا صنعتی وجود سیستم های تهویه مطبوع الزامی است از آنجایی که انرژی خورشید نه تمام می شود و نه از بین می رود و فقط تغییر پیدا می کند، زمین به صورت تدریجی و آهسته در حال گرم شدن است. ابزارهای پنوماتیک (دارای نیروی هوا) مانند متهها، اره ها، چرخهای زاویهای در صنعت اهمیت زیادی دارند، زیرا سبکتر و ایمنتر از موتورهای برقی هستند. ابزارهای پنوماتیک یا بادی (دارای نیروی هوا) مانند متهها و اره برقیها (پرداخت کنندههای زاویهای) که در ساختمان آنها از کمپرسورهای پیستونی استفاده میشود، در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا به طور کلی سبکتر و ایمنتر از موتورهای برقی میباشند. کمپرسور های پیستونی به صورت تکفاز و سه فاز تولید میشود که میتوانید با توجه به نیازتان مدل های مختلف را انتخاب کنید.پر استفاده ترین این کمپرسور ها دارای مخزن های 150 تا 500 لیتر میباشد که در تعمیر گاههای خودرو،کارگاههای کوچک،نقاشی ساختمان و… این کمپرسور در صنعت، شرکت ها و ساختمان های بزرگ که استفاده ی آن ها از سیستم های تهویه مطبوع زیاد است کاربرد دارد و از آنجایی که این کمپرسور در مکان هایی استفاده می شود که به مقادیر هوای سرد زیادی نیاز دارند، در پروژه های عظیم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. Th is post was c᠎re ated by GSA C᠎ontent᠎ G en᠎erat᠎or DEMO!

یک کمپرسور پیستونی دارای ظرفیتی معادل 100 اسب بخار می باشد که به طور ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این کمپرسورها دارای دو زیر مجموعه هستند که شامل کمپرسور یک طرفه و دو طرفه می شوند و همانطور که از روی نامگذاری آن ها مشخص است یکی در یک سمت پیستون و دیگری در هردو سمت ستون فعالیت دارد. حرکت پیستون به واسطه ی میل لنگ انجام می شود که چرخش موتور را به پیستون رفت و برگشتی انتقال می دهد. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از کمپرسور باد پیستونی این است که هر ابزار به یک موتور بزرگ مجزا برای تامین نیرو نیازی ندارد. هدف اصلی کمپرسور، فشرده سازی و پمپاژ کردن حرارت است؛ اگر هر کدام از این فرآیند ها توسط کمپرسور انجام نشود نشان دهنده ی وجود اختلال در سیستم است. سپس، کمپرسور که عمده مصرف انرژی کولر گازی را بر عهده دارد و از اجزای اساسی کولرهای گازی است؛ کار فشرده سازی و متراکم کردن سیالات و گازها را بر عهده میگیرد.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

سیاست های مرگبار برای عابران پیاده!

یک کارشناس شهرسازی و ایمنی معتقد است برای کاهش تعداد عابران پیاده در تصادفات باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.